pkk

pkk

9.1.17

Udvalgte, populære debatindlæg i 2016

Jeg har i de senere år engang om året oplistet de af mine indlæg, der har været mest populære på de sociale medier--målt som hyppigst "liket" på Facebook.  (Her er opgørelsen for 2015.)  Den opgørelse er blevet besværliggjort noget i 2016--af flere årsager--og dette bliver nok sidste gang, jeg gør det.

At se på "likes" er blevet besværliggjort, først og fremmest, fordi Berlingske, som jeg var tilknyttet 1999-2002 og 2004-2016, af uransagelige årsager for anden gang på få år besluttede sig for at fjerne "like"-knappen fra avisens hjemmeside for alt andet end bloggene.  (Jeg påtalte det første gang og argumenterede for, hvorfor det var en tåbelig beslutning--det kunne man ikke give et godt svar på, hvorefter de genindførte knappen.  Denne gang tog jeg det op igen--og fik aldrig noget svar.)  I december rykkede jeg fra Berlingske til Børsen, og der har man heller ikke "like"-knappen--hvilket jeg ikke forstår, for det giver alt andet lige bredere og bedre spredning end "dele"-knappen.

Anyhow, jeg skrev igen i 2016 mellem 50 og 100 debatindlæg m.v., og her er så de af mine hos Berlingske, der opgjort på denne måde (mindst 75 "likes") var de mest populære i 2016, omend jeg nu ikke kan anføre opdaterede tal for andet end blogposterne:
  1. "Organet for det højeste sludder", Magt & Marked: 306.
  2. "Dansk Folkeparti bluffer", Magt & Marked: 236. 
  3. "Moderne borgerlighed", Magt & Marked: 212.
  4. "Har Nye Borgerlige en chance?", Magt & Marked: 186.
  5. "Bernie, Trotsky & co.", Magt & Marked: 170
  6. "Republikansk borgerkrig", Magt & Marked: 112
  7. "Borgerlig splittelse?", Magt & Marked: 77.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar