pkk

pkk

1.1.11

Anbefalinger af studerende m.v.

Jeg får i perioder ganske mange henvendelser om at skrive anbefalinger af tidligere eller nuværende studerende.  Det gør jeg som udgangspunkt meget gerne--men her er nogle vigtige punkter:

1) Inden Du overhovedet går videre ...

  • Jeg skriver som udgangspunkt kun anbefalinger af studerende, jeg har eksamineret/bedømt/vejledt individuelt, f.eks. i forbindelse med bachelorprojekter, frie opgaver, seminarer, kandidatspecialer eller ph.d.-forløb.
  • Hvis Du ikke har fået 10 eller 12 hos mig, bør Du i stedet bede om en anbefaling fra en anden underviser, hvor Du har fået en bedre karakter.  
  • Dette er ikke for min skyld, men for Din egen: Hvis jeg ikke har tilstrækkeligt godt/dybt/stærkt og positivt indtryk af den studerende, vil det blive afspejlet i anbefalingen--og det vil kunne gøre mere skade end gavn.

2) Derudover: Skriv til mig på min arbejdsemailadresse således ...
  • Senest to uger inden den skal bruges--og meget gerne før.
  • Angiv hvilke(t) fag, Du har taget hos mig, og hvordan det gik.
  • Medsend et opdateret CV, herunder dine relevante interesser.
  • Medsend en karakterudskrift for samtlige dine fag.
  • En beskrivelse af, hvad det er, Du skal bruge anbefalingen til (sted/fag/program eller "åben").
  • Anfør tydeligt, hvad der er deadlines for indsendelse af anbefaling e.l.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar